vectraclube
vectraclube
Ler mensagens sem resposta | Pesquisar por tópicos ativos Bem-vindo: Sex Abr 18, 2014 3:12 pm

Responder  [ 16 mensagens ]  Ir para página 1, 2  Próximo
 Boia do medidor de combustivel 
Autor Mensagem
Vectra Clube

Mensagem Boia do medidor de combustivel
Olá galera,

Alguem pode me dizer como retirar a boia de dentro do tanque??

Um grande abraço,

Qua Jan 02, 2008 5:26 pm
Vectra Clube

Mensagem Re: Boia do medidor de combustivel
Não é muito complicado. Basta o tanque estar vazio e vc elevar o veículo para o lado esquerdo, desligar os fios da boia e desparafusar a mesma. Lembrando que a bóia se localiza na parte inferior do tanque, podendo ser vista após o veículo suspenso.

Abraços.

Qua Jan 02, 2008 8:13 pm
Perfil Visitar website do usuário
Organizador RJ

Paulo estou vendo que diversão deste ano está garantida, bom segue umas fotos para você.

A bomba de combustível sim é aparafusada conforme mostra a foto, mas a bóia não. Para retirar a bóia esvazei bem o tanque e coloquei a dianteira do carro na rampa para que toda a gasolina fosse para o outro lado do tanque. Na foto a seguir você verá que a bóia fica no meio do tanque e será necessário você tirar a bomba que é por cima para poder trabalhar o tubo de combustivel que vai nela (bóia).

Imagem

A boia para tirar é só girar no sentido anti-horário e para colocar no sentido horário. Eu usei como ferramenta a mesma ferramenta que uso para tirar filtro de óleo.

Imagem

[ ]'s

Qua Jan 02, 2008 11:00 pm
Vectra Clube

Obrigado Paulo Campos e icfilho, vou mexer nesse fim de semana, o marcador de combustivel só está marcando de 3/4 para cima (me obriga a encher o tanque de vez em quando pra saber o quanto tem), vou retirar a bóia para ver o que é.

Valeu mesmo pelas dicas e pelas fotos, tá bem claro!

Um abraço,

Qui Jan 03, 2008 8:51 am
Vectra Clube

E ai Paulo_hod, keria saber se vc mexeu na bóia e se caso trocou pagou qto nela, pois a minha ja veio bichada desde qdo comprei o carro, outro dia desmontei a bomba e com a ajuda de um espelho q colokei dentro do tanque consegui bater umas fotos da placa de resistencia da boia, tava toda com aspecto de queimada, acho q nem da pra dar manutenção, por isso to pesquisando o preço, o mais barato q achei aki na minha região foi R$140,00!!

Falow

Qua Jan 09, 2008 8:12 am
Vectra Clube

Olá codorna! tudo blz?

Infelizmente não mexi ainda, andei procurando essa boia, aqui tá R$ 180,00 a nova. Mas creio que deve haver meios de recuperar a resistencia da boia, pois mesmo que eu trocar, o alcool vai danificar a nova também, por isso estou procurando uma alternativa para consertar a resistência e deixar ela resistente ao alcool.

Talvez haja meios de se refazer a pista de carvão da resistencia.

Quando eu tiver alguma novidade, te dou um toque, ok?

Um abraço,

Qua Jan 09, 2008 7:32 pm
Vectra Clube

Não há uma boia para carro à álcool que caiba no vectra não...? (Omega 2.0 95 ou outro da GM) Pois já seria mais resistente a ação do álcool.

Fica a pergunta..???

Sex Jan 11, 2008 7:56 am
Organizador RJ

Achei as fotos que estava procurando.

A foto da boia.

Imagem

E a sua resistência interna. O material parece cerâmica com trilhas resistivas é claro que guardei a antiga já que o resistor estava ok!

Imagem

A ultima vez que refiz a resistência de uma boia foi para um Fiat 147 em 1979 com fio de niquel cromo para ser usada em instrumentos da Cronomac. Se esse modelo VDO dá para consertar pode até ser, mas o problema é aguentar a gasolina e o atrito da palheta de contato.

[ ]'s

Sex Jan 11, 2008 9:14 am
Vectra Clube

paulo_hod escreveu:
Olá codorna! tudo blz?

Infelizmente não mexi ainda, andei procurando essa boia, aqui tá R$ 180,00 a nova. Mas creio que deve haver meios de recuperar a resistencia da boia, pois mesmo que eu trocar, o alcool vai danificar a nova também, por isso estou procurando uma alternativa para consertar a resistência e deixar ela resistente ao alcool.

Talvez haja meios de se refazer a pista de carvão da resistencia.

Quando eu tiver alguma novidade, te dou um toque, ok?

Um abraço,

Fala Paulo_hod, então cara antes de pensar em trocar a minha pensei em ver se tinha como consertar a resistencia dela, mas qdo fui desmontar a bomba pra tentar ver o estado da boia, olha so como a resistencia esta, a boia nem ta encharcada!!!
Imagem

Se descobrir alguem q recupere por favor me avise, sendo q do jeito q tá a minha resistencia n sei se ainda tem recuperação..heheheh!!
Valeu mesmo!!!
Falow

Ter Jan 15, 2008 12:28 pm
Vectra Clube

Caramba codorna, parece que a resistencia tá mesmo bixada.
No meu VCD também deve estar assim, ele só mede acima de 3/4 de tanque, mas ainda não abri pra retirar a boia e verificar. Pelas fotos que o Paulo Campos postou, me parece meio dificil uma recuperação, porém até o cara da autopeças me disse que a original não suporta muito tempo (mesmo somente gasolina) devido á alta proporção do alcool na gasosa. Imagina o meu que é somente alcool...
Uma idéia é comprar uma boia de um carro flex e aproveitar apenas a pastilha que tem a resistencia, mas não sei até que ponto a medição do tanque ficaria precisa, visto que a resistência ohmica pode variar de um modelo pra outro.
Continuarei nas pesquisas por aqui, qualquer novidade te informo.

Abraços,

Qui Jan 17, 2008 10:25 pm
Vectra Clube

OLá pessoal achei uma coisa que pode ser interessante para analisarmos.

da uma olhada nisso
http://www.vogelgolden.com.br/br/dicas.asp?infoID=21

Ter Jun 23, 2009 6:53 pm
Recente

Olá pessoal, gostaria de saber se há uma boia de combustível para motor a alcool que seja compatível com o Vectra 95/96. Fato é q meu carro é chipado para alcool e jah comprei com o marcador d gasolina sem marcar nada... as vezes acende a luz de reserva.

Alguém pode ajudar?

Sex Nov 01, 2013 4:39 pm
Vectra Clube

Mensagem bull allege http://taniaroxborogh.com/uggclassictall-uk.h
Not necessarily optimal, yet probably inevitable. Officials that denied the public a responsible discussion on security will now use a debate upon SnowdenÂ’s terms —and thereÂ’s simply no use in bellyaching about this. gucci slippers The actual Queen took part in a live world-wide broadcast from your BBC Radio Several studio airing on that route, the BBC news channel as well as the BBC Worldwide services. “They need to do it,Â’Â’ said Kimball Splint, president regarding Election Info Services. coach poppy In such grubby proceedings you ought to be grateful for unintentional humor. Horrible customer service is the place every consumer in a restaurant finds any fly in his soup. However when the maitre dÂ’ monitors patrons for his or her politics simply conservatives find jigs paddle-wheeling through their particular consomme, the problem is not really poor services. It is harassment and invidious splendour. TORONTO – Right after nearly couple of years on air, Canadian red-blooded careful news station Sun Reports, dubbed He News Northern by authorities, is losing profits and pleading for a regulating life-line. our editor recommendsSun News Network Alleges Ruin by Campaigning ConservativesSun Reports Network: 'Fox Media North' Is Straight Talk and Short-skirts http://amm-shadeports.com/gucci-sling-bag-cheap-gucci-outlet-store-sale-free-shipping/ Your film chronicles the lifestyles of background singers, applying Darlene Really like, moving by way of Merry Clayton and Claudia Linnear, and finding yourself with Tina Fischer as well as Judith Hill, the first kind Michael Garcia singer presently on NBC'utes The Words . Over the course of its eleven-year history, Concentrate, which is section of NBCUniversal, has grossed $2.8 million worldwide. Its films get earned Eighty four Academy Prize nominations, winning 07. http://fjdjbh.com/archives/36.html "You know, baked will be the new melted, so that appears delicious," he told the cook. Photographs: The Coming Stones Stone Staples Heart in Excursion Opener http://www.robertadamski.com/archives/223.html Donahue explained the budget can “fully fund the particular medical school” throughout Shreveport with a $41.4 million blend of funds. “Several years ago I started working with the Capote est and copy writer Tristine Skylar to adapt Summer season Crossing , a good inspired earlier work regarding Truman's that has long captured my heart,” stated Johansson. “Being able to carry this history to the monitor as my full-length directorial debut is really a life dream and serious privilege.” http://www.robertadamski.com/archives/147.html The particular novelty for being LouisianaÂ’s first african american Republican legislator since Remodeling and his attacks on Democrats have made Guillory a new star upon conservative tv set and radio stations, appearing about at least 2 Fox News programs, in Herman CainÂ’s Cain TV and on multiple conventional radio chat shows. Petrochemical items, for example, may not be sold to Europe yet might still end up being sold to be able to Chinese firms. http://amm-shadeports.com/gucci-jordans-cheap-gucci-outlet-store-sale-free-shipping/ “ItÂ’s a new been a very rough 30 days for the condition of Oklahoma. We would like everyone to find out weÂ’re thinking of these people.”

Dom Nov 03, 2013 4:24 pm
Vectra Clube

Mensagem roller-skate tannin http://gcthulin.com/navyuggs-uk.html
The 12-song Holiday in the Mud is available now on apple itunes. A deluxe 15-song versionis currently available at Target. dr dre headphone Pictures: Radiant 'X-Men' Legend Fan Bingbing Privileged at Sparkly Cannes Fest While Arias plead with not guilty as well as said she killed Alexander throughout self-defense, police figured when Alexander broke his romantic relationship with Arias, the girl became a real-life “Alex Forrest” (Glenn Close'azines character within Fatal Attraction ) . They say Arias stalked the woman's ex-boyfriend, whom your woman successfully tempted one final occasion before killing him, and then she experimented with cover up the particular murder. http://amm-shadeports.com/gucci-handbags-online-cheap-gucci-outlet-store-sale-free-shipping/ For Ben Gossin, just one memory space hardly suffices. Yet mainly, his / her mom granted her child to do his desire musical popularity. The media organization, which has British newspaper publishers The Mother or father and The Viewer , said Wednesday that Berkett will take over coming from Amelia Fawcett, who will cease working in Sept after serving in the submit for fours years. The native Fresh Zealander has been a Parent Media Party nonexecutive director considering that November 09. http://www.contelcan.net/college-coach-cheap-coach-factory-store-store/ Triumphs by Kaden Amidon (14-and-under guys 200-meter backstroke) and Zack Begnaud (15-and-over boys 400-meter free) sparked COSSTÂ’s rally, as it jumped DadÂ’s Team (Houston) to crack the top a few in a transitional year for the program. Hangover III , coming from Warner Bros. and Legendary Pictures, can be anticipating any $54 million disgusting for the four-day getaway weekend and a five-day bow of $65 million -- a new tepid showing as compared to the $135 million earned by The Hangover Element II in the same extend in 2011. gucci mens Control of LSU Health Shreveport's outpatient clinics. The actual violence has mainly recently been concentrated inside the northern claims bordering the United States and in the west, with the capital largely spared. mens gucci Pictures: 'The Americans': Exclusive Looks at Keri Russell, Matthew Rhys in Set Even track amounts of feces release Elizabeth. coli and cryptosporidium, viruses that cause intestinal illnesses, and also giardia intestinalis, a parasite which makes folks sick. A 2012 research of 141 pools in the elegant Atlanta, Georgia., area located E. coli inside nearly 60 % of examples of filter concentrates. ear phones "The Veronica Mars as well as ZachBraffprojects have produced tens of thousands of brand new people toKickstarter,In . the submit states. O.T. Simpson stood just before a determine once again Mon, asking for a whole new trial inside the bizarre situation that routed him for you to jail 5 years ago. our own editor recommendsFox Developing 'Shogun,' To.J. Simpson Longform DramasOprah Winfrey Determined to Land A.J. Simpson Admission http://fjdjbh.com/archives/20.html Midway through a recent high-energy show at the Fillmore Sterling silver Spring in Maryland, the barefoot Mike pulled a lover onto the point. During a pre-show meet-and-greet, the guy, whose name couldn’t be heard in the crowd’s many thanks, told your star he or she sings Jake'ersus 2006 track “Startin' With Me” through karaoke to pay honor to their active army cousin, John, who is serving in Afghanistan. The fan displayed his oral chops whilst shared performing duties using Jake around the song prior to taking a solitary turn, considerably to the pleasure of the target audience.

Dom Nov 03, 2013 4:25 pm
Vectra Clube

Mensagem paraphrase paralyze http://cheapuggsuk.prevoir-labelvie.c
If it werenÂ’t for the predicted $134 million throughout lease installments, it would have been a net reduction. And if the particular “partners” are jogging the nursing homes, why does their state still have to pay out $375 million 12 months? gucci dog collar MGM’s greatest shareholder will be Anchorage Capital Class LLC. Other main investors include Highland Capital Supervision LP, Solus Choice Asset Management LP and also Davidson Kempner Capital Operations. It might also have been the particular unofficial start of the The year 2013 Oscar race. In what has become an annual Cannes ritual, impresario Harvey Weinstein summoned a crowd filled with press and also buyers Friday night for the Majestic Hotel for a show-and-tell spotlighting upcoming features from your Weinstein Company. each of our editor recommendsCannes Worry: Christoph Waltz Hurried Offstage; Man Along with Suspicious Gadget Apprehended (Movie)Cannes: Radiant Movies International Moves 'Wild' (Exclusive)Cannes: Chopard Bash Had Stars Grinning A long time Before Spectacular Heist (Column)Emma Watson for the Cannes Jewelry Heist: 'I Promise It Wasn’t Myself!' http://www.contelcan.net/coach-purses-cheap-cheap-coach-online-outlet-store-sale-0-shipping/ The overall game, Fantasia: Music Progressed , is planned for discharge next year in Microsoft’s future Xbox A single and its Xbox 360 system platforms. PHOTOS: Your Scene in Coachella Music Event 2013 http://www.robertadamski.com/archives/89.html And definitely will she try to win back disappointed fans following being associated with a racially recharged, public dispute? My Paramount saga started at lunch time with the president of Very important, Goldwyn -- handsome, lean and fiercely intelligent -- about Nov. Six, 1998. Many of us sat presently there chatting apart as Islamic anti-discrimination groups have been boycotting my video The Duress , which opened up that day, and also the Fox studio was flanked by barricades because of a blast threat. The actual director, Impotence Zwick, and I appeared to be accused of a Zionist plot. David asked me exactly what the movie was ready. I thought safer to not talk about the current predicament -- he might always be less wanting to invite me personally over. I merely smiled and mentioned, "It's a new cautionary tale a good imagined terrorist takedown of New York." http://amm-shadeports.com/gucci-coin-purse-cheap-gucci-bags-sale-free-shipping/ The first day involving June brought Times audience a mixed bag of information over the calendar year, with glad, sad and odd products over the breakfast table. On behalf of Inimitable Images,Stephen Dembitzernegotiated the deal with Mister Smith Enjoyment. gucci fabric Before their contract terminated, he had been recently a staple upon some of the top-rated exhibits on Monk News, specifically Hannity and The O'Reilly Element . Better delayed than never ever, President Obama features moved to create more arduous standards for the targeted mysterious deaths of Americans along with foreigners the same away from a new battlefield. The necessity for what he called “strong control of all dangerous action” was one theme from the presidentÂ’s address Thursday night at Countrywide Defense School. Another, equally overdue, had been his reconditioned determination to shut the penitentiary at Guantanamo Bay and speed up the repatriation involving dozens of prisoners who have languished right now there despite becoming cleared for release. lakers beats by dre Kellan Lutz as well as Mickey Rourke square away in this Indonesian-set action movie. Examine Frank Scheck'sreview below. Online video: New 'Pacific Rim' Trailer: Monsters Clash Along with Enormous Spiders http://amm-shadeports.com/gucci-shopping-bag-cheap-gucci-handbags-free-delivery-2/ "She produced her movie debut using MGM in a 1942 'Andy Hardy' picture called Andrew Hardy's Double Lifestyle. ... She became Mickey Rooney's love fascination with the movie, and also her character was referred to as Sheila Brooks .

Dom Nov 03, 2013 4:26 pm
Responder   [ 16 mensagens ]  Ir para página 1, 2  Próximo